Úzkorozchodky

17E



Foto: Petr Tuček

17E je čtyřnápravová trolejová lokomotiva určená pro povrchový provoz. Výroba byla zahájena v roce 1957 v podniku Škoda, závody V. I. Lenina v Plzni. Od roku 1963 výroba probíhala v Dubnici nad Váhom a v roce 1967 byla ukončena. Celkem bylo vyrobeno asi 262 lokomotiv.

Lokomotiva 17E má dva dvounápravové otočné podvozky, přičemž v každém z nich je dvojice stejnosměrných trakčních motorů o celkovém trvalém výkonu 590 koňských sil. Ty pohánějí přes nápravové převodovky všechny čtyři nápravy.

Většina lokomotiv byla dodána na dráhy pro těžbu uhlí například na Sokolovsku či Mostecku, kde byly v provozu na úzkorozchodné síti o rozchodu 900 mm. Dvanáct lokomotiv s rozchodem 912 mm vycházejících z typu 17E bylo dodáno na trať Boržomi - Bakuriani do Gruzie.


Výrobce - Škoda, závody V. I. Lenina Plzeň
- Strojárské a Metalurgické Závody Dubnica nad Váhom
Doba výroby 1957 - 1967
Počet náprav 4
Trvalý výkon 590 hp / 440 kW
Napájecí soustava 1500 V ss
Rychlost 0 - 45 km/h
Hmotnost ve službě 64 t
Rozchod 900 / 912 mm
Délka přes spřáhla - 13250 mm (prototypy 17E1, 1957)
- 13470 mm (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962)
- 13910 mm (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967)
Šířka 2550 mm (bez bočních sběračů)
Výška se staženými sběrači 3280 mm
Výška střechy nad TK - 2700 mm (prototypy 17E1, 1957)
- 2710 mm (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962)
- 2790 mm (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967)
Rozvor podvozku - 1770 (prototypy 17E1, 1957)
- 1800 (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962)
- 2050 (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967)
Vzdálenost otočných čepů - 6730 (prototypy 17E1, 1957)
- 6950 (série 17E2 až 17E4, 1958 - 1962)
- 7300 (série 17E5 až 17E8, 1963 - 1967)
Minimální poloměr oblouku 60 m
2007 - 2022 Úzkorozchodky
Fotografie a kresby jsou duševním vlastnictvím autorů a jejich šíření a použití je možné jen s jejich souhlasem.
Thanks: www.icondrawer.com, Multiflex32, Tango Icon Library, Function Icon Set, LIGHTBOX, SLIMBOX, Magnific-Popup