TU29 (T211.0 / 701) je dvounápravová motorová lokomotiva s mechanickým přenosem výkonu určená především pro posun a dopravu v průmyslu, depech a malých železničních stanicích. Lokomotiva byla vyráběna především jako normálněrozchodná, avšak její konstrukce umožňovala přerozchodování až na 750 mm. Prototyp byl vyroben v roce 1955 v podniku ČKD Praha. Sériová výroba se rozeběhla v roce 1957 a trvala do roku 1962, kdy byla ukončena. Celkem bylo vyrobeno 835 lokomotiv z nichž asi 200 kusů bylo exportováno.
Lokomotiva TU29 je osazena motorem TATRA 111 o výkonu 162 koňských sil. Ten je spojen s mechanickou čtyřrychlostní převodovkou. Převodovka pohání pomocí kloubových hřídelů a nápravových převodovek obě dvojkolí.
Výrobce | ČKD Praha, závod Sokolovo |
---|---|
Doba výroby | 1955 - 1962 |
Počet náprav | 2 |
Motor | TATRA 111; 12 válců; Vznětový; Vzduchem chlazený |
Výkon | 162 hp / 121 kW |
Přenos výkonu | Mechanický |
Počet převodových stupňů | 4 |
Rychlost | 0 - 40 km/h |
Hmotnost ve službě | 22 tun |
Rozchod | 1000 / 1435 mm |
Délka přes nárazníky | 7240 mm |
Šířka | 2600 mm |
Výška nad TK | 3348 mm |
Rozvor | 2800 mm |
Minimální poloměr oblouku | 60 m |