T29 (T212.0 / 702) je dvounápravová motorová lokomotiva s mechanickým přenosem výkonu určená především pro posun a dopravu v průmyslu, depech a malých železničních stanicích. Lokomotiva byla vyráběna především jako normálněrozchodná, avšak její konstrukce umožňovala přerozchodování i na úzký rozchod. Prototyp byl vyroben v roce 1961 v podniku ČKD Praha. Sériová výroba se rozeběhla v roce 1966 a trvala do roku 1971, kdy byla ukončena. Celkem bylo vyrobeno 382 lokomotiv.
Lokomotiva T29 je osazena motorem TATRA 930-51 o výkonu 197 koňských sil. Ten je spojen s mechanickou čtyřrychlostní převodovkou. Převodovka pohání pomocí kloubových hřídelů a nápravových převodovek obě dvojkolí.
Kromě normálněrozchodných lokomotiv bylo vyrobeno 74 kusů s rozchodem 900 mm pro provoz na rozsáhlé úzkorozchodné síti uhelných dolů na Sokolovsku. Také byla vyrobena jedna lokomotiva s rozchodem 1000 mm pro Železničné staviteľstvo Bratislava.
Výrobce |
- ČKD Praha - Turčianské Strojárne Martin |
---|---|
Doba výroby | 1961 - 1971 |
Počet náprav | 2 |
Motor | TATRA 930-51; 12 válců; Vznětový; Vzduchem chlazený |
Výkon | 197 hp / 147 kW |
Přenos výkonu | Mechanický |
Počet převodových stupňů | 4 |
Rychlost | 0 - 40 km/h |
Hmotnost ve službě | 24 tun |
Rozchod | 900 / 1000 / 1435 mm |
Délka přes nárazníky | 7220 mm |
Šířka | 2600 mm |
Výška nad TK | 3330 mm |
Rozvor | 2800 mm |
Minimální poloměr oblouku | 60 m |