DH200 je dvounápravová motorová lokomotiva s hydrodynamickým přenosem výkonu určená pro povrchový provoz. Své uplatnění našla především v železárnách. Prototypy byly vyrobeny v roce 1970 v podniku Turčianské Strojárne Martin. Od roku 1981 probíhala výroba ve Vítkovických železárnách v Ostravě. V roce 1984 byla výroba ukončena. Celkem bylo vyrobeno 20 lokomotiv.
Lokomotiva DH200 je osazena motorem Tatra T 930-54 o výkonu 170 kW. Ten je spojen s hydrodynamickou převodovkou, která pomocí kloubového hřídele pohání jednu z nápravových převodovek. Nápravové převodovky jsou pak mezi sebou spojeny kloubovým hřídelem.
Převážná vetšina lokomotiv DH200 byla dodána do Vítkovických Železáren Klementa Gottwalda v Ostravě. Pouze čtyři lokomotivy byly dodány jinému provozovateli, konkrétně Slovenským Magnezitovým Závodům v Jelšavě.
Výrobce |
- Turčianské Strojárne Martin - Vítkovické Železárny Klementa Gottwalda, Ostrava |
---|---|
Doba výroby | 1970 - 1984 |
Počet náprav | 2 |
Motor | Tatra T 930-54; 12 válců; Vznětový; Vzduchem chlazený |
Výkon | 227 hp / 170 kW |
Přenos výkonu | Hydrodynamický |
Rychlost | 0 - 20 km/h |
Hmotnost ve službě | 24 t |
Rozchod | 760 - 900 mm |
Délka přes spřáhla | 6640 mm |
Šířka | 2000 mm |
Výška | 2850 mm |
Rozvor | 1500 mm |
Minimální poloměr oblouku | 14 m |